Predavanje kao izvedba, izvedba kao predavanje – o proizvodnji znanja u umjetnosti

 

Leykam International i Akademija dramske umjetnosti

 

pozivaju Vas  na promociju knjige

Predavanje kao izvedba, izvedba kao predavanje 

– o proizvodnji znanja u umjetnosti
autorice Jasne Jasne Žmak

 


Promocija će se održati u srijedu 9.10. u 19h u dvorani F22 Akademije dramske umjetnosti na adresi Frankopanska 22. Na promociji će govoriti dr.sc. Una Bauer, doc., dr.sc. Goran Pavlić, doc. te urednica knjige Eugenia Ehgartner.

 

 

Knjiga “Predavanje kao izvedba, izvedba kao predavanje – o proizvodnji znanja u umjetnosti” prva je znanstvena studija dramaturginje Jasne Jasne Žmak u kojoj se autorica hvata ukoštac jednim od najpopularnijih umjetničkih žanrova u polju suvremene izvedbe – izvedbenim predavanjem. Usprkos svojoj rasprostranjenosti u praksi, kao format koji izrasta na razmeđu između umjetničkog i akademskog, izvedbenog i teorijskog, izvedbeno predavanje, ovaj je žanr u teorijskoj literaturi dosada bio iznenađujuće zanemaren. Oslanjajući se na retoričke žanrovske studije te kroz analizu radova nekolicine istaknutih autora (Mladen Stilinović, Hito Steyerl, Ivana Müller, Xavier Le Roy, Carolee Schneemann, Andy Warhol...) Žmak ocrtava povijesne, konceptualne i formalne okvire ovog žanra podsjećajući pritom na vitalnu važnost alternativnih, neznanstvenih modusa proizvodnje znanja koje je umjetnočko polje u stanju aktivirati.

 

 

Biografija autorice

Jasna Jasna Žmak radi kao dramaturginja, spisateljica i scenaristica. Diplomirala je dramaturgiju na Akademije dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu gdje danas radi kao docentica. Doktorirala je na poslijediplomskom Doktorskom studiju književnosti, izvedbenih studija, kulture i filma na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.

 

 

Iz recenzija

Obrazovni obrat i pedagogizacija umjetničkog polja u posljednjih su dvadesetak godina bitno pomaknuli naglasak u istraživanjima umjetničke prakse sa samih formalnih obilježja umjetničkih djela na njihovu instrumentalizaciju, napose u vidu (implicitne) nužde da se i u tom polju proizvodi znanje. Žmak stasanje izvedbenog predavanja smješta upravo u tu točku, određujući ga kao kritički uzvrat na institucionalne pritiske akademskog polja. [...] I u uže metodološkom, kao i šire epistemološkom smislu, rukopis predstavlja osvježenje u hermetičnom diskursu izvedbenih studija.
Goran Pavlić

Foto galerija

  • Predavanje kao izvedba, izvedba kao predavanje  – o proizvodnji znanja u umjetnosti