Nastavnik: dr. sc. doc. Govedić Nataša
Naziv kolegija: Teorije proizvodnje:
IZMEĐU DEPRESIJE I ŠTRAJKA:
DRAMATURGIJE RADIKALNE PASIVNOSTI
Kolegij će se baviti dramskim, filmskim i literarnim materijalima na kojima ćemo istraživati socijalnu patologizaciju nemoći, iscrpljenosti, nesigurnosti, straha, žalosti, samomržnje i bespomoćnosti te diskurzivnu i farmakološku proizvodnju onoga što se danas ironično naziva United States of Depression.
Glavni dramski primjeri bit će Sofoklov Filoktet, Shakespeareovi Hamlet i Timon Atenjanin, Molièreov Mizantrop, Čehovljev Ivanov,Fedrina ljubav Sarah Kane, To nismo mi, to je samo staklo Ivane Sajko, Prije sna Lade Kaštelan itd. Od filmskih primjera ulazimo dublje uInteriors Woody Allena, Slyviu Christine Jeffs, Hours Stephena Daldryja, Last Days Gus van Santa, Melankoliju Larsa von Triera itd.
U Drugoj Analitici, Aristotel tvrdi da ne postoji “čista negacija”; svako osporavanje mora se prethodno oslanjati na neku pozitivnu pretpostavku. Istovremeno, u Nikomahovoj etici priznaje da postoje “odbijanja suradnje” ili akratična ponašanja koja se ne mogu racionalno motivirati, dakle otvorena je mogućnost da nešto činimo znajući da nije dobro za nas, pa ipak to nastavljamo činiti.
Je li “čista negacija” prevrednujući prkos ili traumatski poraz vrednovanja?
Kolegij se također analitički bavi temom ne/slobodne volje i ne/slobodne bezvoljice, kao i žudnjom samoukinuća. Važan je i filozofsko-etički aspekt radikalne pasivnosti kao vrste otpora, prisutan u djelu Levinasa, Blanchota i Agambena.
OČEKIVANO MJESTO I VRIJEME ODRŽAVANJA KOLEGIJA: Petak, 13-14.30, Leks.