Najava predavanja Christiana Parkera

Odsjek dramaturgije ADU najavljuje predavanje Christiana Parkera (Columbia University, Atlantic Theater Company, New York) u sklopu serije predavanja i radionica Introducing Dramaturgy Studies.

26. 11. 2013. u 18:30, ADU, Trg maršala Tita 5, soba 202 (1. kat)

Predavanje se izvodi na engleskom jeziku i otvoreno je za javnost, a osim studentima dramaturgije posebno ga preporučamo studenima produkcije, glume i kazališne režije, te svima zainteresiranim za studij dramaturgije na našem Odsjeku.

Gostovanje organiziramo uz pomoć donacije Promoting American Arts and Education Veleposlanstva Sjedinjenih Američkih Država u Zagrebu

Ekologija nove drame u Sjedinjenim Američkim Državama

Predavanjem namjeravam pružiti uvid u klimu i okolnosti razvoja i produkcije nove drame u SAD-u. Govorit ću o vlastitim metodologijama u dramaturgiji nove drame u kazališnoj kulturi prvenstveno fokusiranoj na dramskog pisca.

Nakon što ukratko opišem neprofitni kazališni pokret u SAD-u, koji je započeo ranih šezdesetih, te ispitam suvremeni odnos komercijalnih, njujorških neprofitnih i regionalnih kazališta, raspravit ću kako se nova drama uklapa u širu kazališnu kulturu SAD-a i u aktualne trendove razvoja novih radova, te se pritom služiti primjerima iz vlastite dramaturške prakse.

Predavanje će otvorti sljedeće teme za daljnju raspravu:

-                    Implikacije kazališne kulture prvenstveno fokusirane na dramskog pisca.

-                    Kako se naše strukture financiranja odnose prema umjetničkom riziku i kako utječu na njege?

-                    Ekonomija produkcije nove drame u New Yorku.

-                    Odnos Broadwaya prema produkciji novih radova u neprofitnom sektoru.

-                    Odnos dramaturga i producenata prema dramskim piscima.

-                    Razvoj nove drame u samostalnu industriju.

-                    Razvoj nove publike otvorene za nove drame.

-                    Suradničke tehnike za dramaturge i dramske pisce.

Naposljetku, nadam se da će ovo predavanje ponuditi jasan uvid u ekonomske i umjetničke okolnosti i pritiske koji definiraju stvaranje novih radova u SAD-u, e da bismo se potom mogli okrenuti razgovoru o samim djelima.

 

The Ecology of New Plays in the US

In this lecture, I will give an overview of the climate and circumstances for new play development and production in the United States, and speak to my own methodologies in new play dramaturgy in a playwright-driven theatre culture.

Following on a brief description of the evolution of the not-for-profit theatre movement in the US, beginning in the early 1960’s, and the contemporary relationship between the commercial, New York non-profit, and regional theatres, I will discuss where new plays fit in the larger theatre culture of the US, and current trends in the development of new work, using examples of my own career.

The lecture will likely touch upon some of the following ideas for further discussion, perhaps in the one of the “breakout” seminars.

·      The implications of a “playwright-driven” theatre culture.
·      How our funding structures relate to and have an impact on artistic risk.
·      The economics of new play production in New York.
·      What is the relationship of Broadway to the production of new work in the not-for-profit sector?
·      The relationship of dramaturgs and producers to playwrights.
·      New play development as an industry unto itself.
·      Developing more adventurous, robust audiences for new work.
·      Collaborative techniques for dramaturgs and playwrights.

Ultimately, I hope this lecture will provide a clear snapshot of the circumstances and pressures, both economic and artistic, which define the creation of new work in the US, so that we can step off from there into a more detailed conversation about making the work itself.

 

Christian Parker predstojnik je diplomskog kazališnog programa i voditelj dramaturškog usmjerenja na Sveučilištu Columbia u New Yorku. Završio je preddiplomski studij na koledžu u Middleburyju i diplomski studij na Sveučilištu Columbia. Radi i kao umjetnički ravnatelj-suradnik u njujorškoj Atlantic Theatre Company, gdje je zaposlen od 2001. Recentna ostvarenja uključuju 10x25, naručeni festival radova dramskih pisaca iz produkcije Atlantica povodom obilježavanja 25. obljetnice rada kompanije. Tom prigodom režirao je nove drame Tine Howe, Kevina Heelana i Kate Moire Ryan. Trenutno kao dramaturg surađuje s vizionarskom redateljicom i koreografkinjom Marthom Clarke na novoj produkciji Opere za tri groša Kurta Weilla i Bertolta Brechta. U Atlanticu je također režirao praizvedbu drame Make Me Leslie Ayvazian, njujoršku praizvedbu Birth and After Birth Tine Howe, Arrangments Kena Weitzmana i The Hiding Place Jeffa Whittyja. Prije Atlantica, proveo je nekoliko sezona kao dramaturg (literary manager) u književnom klubu Manhattan. Nedavno je režirao hvaljenu bostonsku produkciju Dokaz Davida Auburna, istu dramu na kojoj je radio kao dramaturg u njenoj izvornoj produkciji na Manhattanu i Broadwayu. Radio je kao producent, redatelj i dramaturg na preko pedeset produkcija nove američke i britanske drame na Broadwayu, off-Broadwayu i off-off-Broadwayu, uključujući drame autora poput Davida Lindsay-Abairea, Cusi Cram, Keitha Reddina i Dael Orlandersmith. Govori ruski te je bio član nacionalnog umjetničkog savjeta za CITD inicijativu za novu rusku dramu. Trenutno u suradnji s Kate Moirom Ryan i Adamom Guettelom razvija novi mjuzikl o Romanovima, a završio je i rezidencijalni boravak u Joyce teatru sa skupinom Gallim Dance radeći na njihovom komadu Sit. Kneel. Stand. Razvijao je nove drame sa Sundance Theatre Labs, The Lark Play Development Center, Bread Loaf, Kenyon Playwrights Conference i u Perry-Mansfieldu

 

04.07.2017
Termini prijemnih i godišnjih ispita u jesenskom ispitnom roku...
23.06.2017
Zbog promjene termina održavanja Državne mature ...
16.06.2017
Ljetni i jesenski rok prijamnih ispita BA/MA + Završni godišnji ispiti BA/MA...
29.05.2017
U sklopu nastave Povijest kazališta i drame IV...