Stručna literatura:
a. Kazališna dramaturgija i Dramaturgija izvedbe
- Aristotel: Poetika
- Batušić, Nikola: Povijest hrvatskog kazališta
- Batušić, Nikola: Uvod u teatrologiju
- Carlson, Marvin: Kazališne teorije I–III
- De Marinis, Marco: Razumijevanje kazališta
- Lehmann, H. T.: Postdramsko kazalište
- Pavise, Patrice: Pojmovnik teatra
- Pfister, Manfred: Drama: Teorija i analiza
- Souriau, Etienne: 200.000 dramskih situacija
- Szondi, Peter: Teorija moderne drame: 1880 - 1950.
- Švacov, Vladan: Temelji dramaturgije
- Zuppa, Vjeran: Uvod u dramatologiju
b. Filmska dramaturgija
- Bordwell, David: O povijesti filmskoga stila (Zagreb 2005)
- Gilić, Nikica: Uvod u teoriju filmske priče (Zagreb 2007)
- Gilić, Nikica: Uvod u povijest hrvatskog igranog filma (Zagreb 2011)
- McKee, Robert: Story: bit, struktura, stil i načela pisanja scenarija (Split 2023)
- Stam, Robert: Teorija filma: uvod (Zagreb 2019)
- Turković, Hrvoje: Tipovi filmskog izlaganja: prilozi teoriji izlaganja (Zagreb 2021)
c. Dramsko pismo i filmsko pismo
- Aristotel: Poetika
- Batušić, Nikola: Povijest hrvatskog kazališta
- Batušić, Nikola: Uvod u teatrologiju
- De Marinis, Marco: Razumijevanje kazališta
- Pfister, Manfred: Drama: Teorija i analiza
- Souriau, Etienne: 200.000 dramskih situacija
- Szondi, Peter: Teorija moderne drame: 1880 - 1950.
- Švacov, Vladan: Temelji dramaturgije
- Zuppa, Vjeran: Uvod u dramatologiju
- Gilić, Nikica: Uvod u teoriju filmske priče (Zagreb 2007)
- McKee, Robert: Story: bit, struktura, stil i načela pisanja scenarija (Split 2023)
- Gilić, Nikica: Uvod u povijest hrvatskog igranog filma (Zagreb 2011)
- Stam, Robert: Teorija filma: uvod (Zagreb 2019)
Dramska literatura (kandidati za sva usmjerenja osim Filmske dramaturgije dužni su pročitati sve naslove, a izdvojnih pet drama pripremiti za usmenu analizu):
- Eshil: Orestija
- Sofoklo: Kralj Edip, Antigona, Filoktet
- Euripid: Medeja, Bakhe, Elektra
- Aristofan: Ptice, Žabe, Lizistrata
- Plaut: Aulularija
- Machiavelli, Niccolo: Mandragola
- Držić, Marin: Dundo Maroje, Skup, Hekuba
- Gundulić, Ivan: Dubravka, Prozerpina ugrabljena
- Shakespeare, William: Macbeth, Mjera za mjeru, Oluja, Na Tri kralja, Othello, Hamlet, San ivanjske noći, Rikard Treći
- Goldoni, Carlo: Gostioničarka Mirandolina
- Calderón, de la Barca: Život je san
- Racine, Jean: Fedra
- Corneille, Pierre: Cid
- Molière, J. B.: Mizantrop, Tartuffe, Don Juan, Škrtac
- Goethe, J. W.: Egmont, Ifigenija na Tauridi
- Čehov, A. P.: Tri sestre, Ujak Vanja, Galeb
- Gogolj, N. V.: Revizor
- Ibsen, Henrik: Peer Gynt, Nora (Kuća lutaka), Hedda Gabler, Divlja patka
- Strindberg, August: Put u Damask, Gospođica Julija
- Jarry, Alfred: Kralj Ubu
- Vojnović, Ivo: Dubrovačka trilogija, Ekvinocijo
- Kamov, J. P.: Orgije monaha
- Krleža, Miroslav: Kraljevo, Michelangelo Buonarroti, Vučjak, Gospoda Glembajevi, U agoniji, Leda
- Begović, Milan: Pustolov pred vratima
- Brecht, Bertolt: Baal, Majka Courage i njezina djeca, Kavkaski krug kredom
- Pirandello, Luigi: Šest osoba traži autora, Večeras improviziramo
- Beckett, Samuel: U očekivanju Godota, Svršetak igre
- Ionesco, Eugene: Ćelava pjevačica, Stolice
- Genet, Jean: Sluškinje
- Williams, Tennessee: Tramvaj zvan žudnja
- Pinter, Harold: Rođendan
- Albee, Edward: Tko se boji Virginije Woolf?
- Weiss, Peter: Jean-Paul Marat, njegov progon i umorstvo kako ga predstavlja glumačka družina zavoda u Charentonu pod vodstvom gospodina de Sadea
- Müller, Heiner: Hamletmašina
- Marinković, Ranko: Glorija
- Brešan, Ivo: Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja
- Šnajder, Slobodan: Kamov, smrtopis
- Sajko, Ivana: Žena-bomba
Popis igranih filmova
- kandidati za usmjerenja Filmska dramaturgija te Dramsko pismo i filmsko pismo trebaju pogledati po 1 film iz svake grupe (najmanje 30 filmova) prema navedenom popisu, a 7 filmova pripremiti za analizu:
1. američka nijema burleska: Buster Keaton: Navigator, General, Sherlock Jr.; Charlie Chaplin: Potjera za zlatom, Cirkus, Svjetla velegrada, Moderna vremena, Veliki diktator
2. Sergej M. Ejzenštejn: Oklopnjača Potemkin
3. njemački ekspresionizam: Otto Wiene: Kabinet doktora Caligarija; Friedrich Wilhelm Murnau: Zora, Posljednji čovjek; Fritz Lang: M, Metropolis
4. Carl Theodor Dreyer: Stradanje Ivane Orleanske, Riječ
5. francuski poetski realizam: Jean Renoir: Pravilo igre; Jean Vigo: L'Atalante; Marcel Carné: Obala u magli, Dan se rađa
6. klasični hollywoodski film: Raoul Walsh: Usijanje; Michael Curtiz: Casablanca; John Ford: Plodovi gnjeva, Kako je bila zelena moja dolina; John Huston: Blago Sierra Madre; William Wyler: Najbolje godine naših života; Joseph L. Mankiewicz: Sve o Evi; Gene Kelly i Stanley Donen: Pjevajmo na kiši; Douglas Sirk: Imitacija života
7. klasična hollywoodska komedija: Frank Capra: Dogodilo se jedne noći, Divan život; Ernst Lubitsch: Ninočka, Biti ili ne biti; Howard Hawks: Silom dadilja, Njegova djevojka Petko; Preston Sturges: Sullivanova putovanja; George Cukor: Philadelphijska priča; Billy Wilder: Neki to vole vruće, Apartman
8. klasični hollywoodski vestern: John Ford: Poštanska kočija, Moja draga Klementina, Tragači, Čovjek koji je ubio Libertyja Valancea; Howard Hawks: Crvena rijeka, Rio Bravo; Fred Zinnemann: Točno u podne; George Stevens: Shane
9. film noir: John Huston: Malteški sokol; Billy Wilder: Dvostruka obmana, Bulevar sumraka; Howard Hawks: Duboki san, Imati i nemati; Otto Preminger: Laura; Fritz Lang: Žena u izlogu; Robert Siodmak: Ubojice
10. Orson Welles: Građanin Kane
11. klasični britanski film: Carol Reed: Treći čovjek; David Lean: Kratak susret, Lawrence od Arabije; Michael Powell i Emeric Pressburger: Crvene cipelice, Pitanje života i smrti
12. Alfred Hitchcock: Vrtoglavica, Dvorišni prozor, Sjever-sjeverozapad, Psiho, Ptice
13. talijanski neorealizam: Roberto Rossellini: Paisà, Putovanje u Italiju; Vittorio De Sica: Kradljivci bicikla; Luchino Visconti: Zemlja drhti, Rocco i njegova braća
14. japanski klasični film: Akira Kurosawa: Rašomon, Sedam samuraja, Živjeti; Yasujiro Ozu: Priča o Tokiju, Kasno proljeće; Kenji Mizoguchi: Legenda o Ugetsuu, Intendant Sansho
15. Robert Bresson: Dnevnik seoskog župnika, Osuđenik na smrt je pobjegao, Džepar
16. Luis Buñuel: Anđeo uništenja, Ljepotica dana, Diskretni šarm buržoazije
17. Ingmar Bergman: Sedmi pečat, Divlje jagode, Šutnja, Persona
18. Michelangelo Antonioni: Avantura, Noć, Pomrčina
19. Federico Fellini: Slatki život, Osam i pol, Amarcord
20. francuski novi val: Jean-Luc Godard: Do posljednjeg daha, Živjeti svoj život, Prezir, Ludi Pierrot, Dvije ili tri stvari koje znam o njoj; François Truffaut: 400 udaraca, Jules i Jim; Éric Rohmer: Claireino koljeno, Zelena zraka; Claude Chabrol: Naivne djevojke, Nevjerna žena; Jacques Rivette: Céline i Julie se voze u čamcu; Alain Resnais: Hirošima, ljubavi moja, Prošle godine u Marienbadu; Agnès Varda: Cléo od 5 do 7, Bez krova i zakona
21. čehoslovački novi film: Miloš Forman: Ljubavi jedne plavuše, Gori, moja gospođice!; Jiří Menzel: Strogo kontrolirani vlakovi; Ivan Passer: Intimno osvjetljenje; Věra Chytilová: Ivančice; Jan Němec: O zabavi i gostima; Juraj Herz: Kremator
22. europski modernizam: Andrzej Wajda: Pepeo i dijamant, Čovjek od mramora; Pier Paolo Pasolini: Kralj Edip, Evanđelje po Mateju; Bernardo Bertolluci: Konformist; Miklós Jancsó: Crveni psalam; Márta Mészáros: Usvojenje, Dnevnik mojoj djeci; Marguerite Duras: India Song; Chantal Ackerman: Jeanne Dielman; Larisa Jefimovna Šepitko: Uspon; Kira Muratova: Astenični sindrom; Krzysztof Kieślowski: Kratki film o ubijanju, Tri boje: plavo, Tri boje: crveno
23. filmovi Novog Hollywooda: Stanley Kubrick: 2001: Odiseja u svemiru, Barry Lyndon; Sam Peckinpah: Divlja horda, Psi od slame; Barbara Loden: Wanda; Francis Ford Coppola: Kum, Kum II, Apokalipsa danas; Roman Polanski: Kineska četvrt; John Cassavetes: Žena pod utjecajem; Robert Altman: Nashville, Kratki rezovi; Martin Scorsese: Taksist, Dobri momci; Woody Allen: Annie Hall, Hannah i njezine sestre; Terrence Malick: Božanstveni dani, Tanka crvena linija; Clint Eastwood: Nepomirljivi; Steven Spielberg: Schindlerova lista
24. novi njemački film: Jean-Marie Straub i Danièle Huillet: Kronika Anne Magdalene Bach; Werner Herzog: Aguirre, gnjev božji, Tajna Kaspara Hausera; Rainer Werner Fassbinder: Brak Marije Braun, Lola; Margarethe von Trotta: Olovno vrijeme; Wim Wenders: Paris, Texas, Nebo nad Berlinom
25. noviji kineski film: Hou hsiao-hsien: Grad žalosti; Edward Yang: Priča iz Taipeija, Jedan, dva...; John Woo: Ubojica; Zhang Yimou: Heroj; Ang Lee: Tigar i zmaj; Tsai Ming Liang: Živjela ljubav; Wong Kar-wai: Chungking Express,Raspoloženi za ljubav; Jia Zhangke: Mrtva priroda, Pepeo ljubavi
26. poznavanje novijeg američkog filma (3 autora): Michael Mann, David Lynch, Gus Van Sant, Jim Jarmusch, Joel i Ethan Coen, Spike Lee, Charlie Kaufman, Alexander Payne, David Fincher, Steven Soderbergh, Quentin Tarantino, Kelly Reichardt, Wes Anderson, Paul Thomas Anderson, Sofia Coppola
27. poznavanje novijega svjetskog umjetničkog filma (3 autora): Ken Loach, Abbas Kiarostami, Stephen Frears, Michael Haneke, Mike Leigh, Claire Denis, Marleen Gorris, Pedro Almodóvar, Neil Jordan, Jean-Pierre i Luc Dardenne, Aki Kaurismäki, Jane Campion, Béla Tarr, Lars von Trier, Mira Nair, Andrea Arnold, Park Chan-wook, Andrej Zvjagincev, Lucrecia Martel, Bong Joon-ho, Asghar Farhadi
28. hrvatski film (3 naslova): Branko Belan: Koncert; Branko Bauer: Ne okreći se sine, Tri Ane, Licem u lice; Nikola Tanhofer: H-8...; Vatroslav Mimica: Prometej s otoka Viševice, Kaja, ubit ću te!; Zvonimir Berković: Rondo; Ante Babaja: Breza; Krsto Papić: Lisice; Krešo Golik: Tko pjeva zlo ne misli; Zoran Tadić: Ritam zločina; Rajko Grlić: Samo jednom se ljubi; Zrinko Ogresta: Tu; Tomislav Radić: Što je Iva snimila 21. listopada 2003.; Branko Schmidt: Metastaze; Vinko Brešan: Svjedoci, Svećenikova djeca; Ognjen Sviličić: Oprosti za kung fu; Dalibor Matanić: Zvizdan